ریبرندینگ (rebranding) چیست و چه زمانی استفاده می شود؟

مزایای ریبرندینگ

ریبرندینگ یا تغییر نام تجاری زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت، لوگو، شعار، چشم‌انداز، ماموریت، ارزش‌ها، نام، مخاطبان هدف یا بازار خود را تغییر دهد تا هویت برند جدیدی را در ذهن رهبران، مشتریان، رقبا و شرکا ایجاد کند. این تغییر، به برندها کمک می کند مخاطبان جدیدی را جذب کنند، مرتبط بمانند، در میان رقبا برجسته شوند و آگاهی از برند را بهبود بخشند.

چرا ریبرندینگ مهم است؟

طبق گفته فوربس، کسب و کار شما هفت ثانیه فرصت دارد تا اولین تاثیر را برمخاطب بگذارد. گاهی اوقات برندها به دلیل استفاده از لوگوی نادرست، داشتن نامی دشوار یا نامفهوم یا کار با چشم‌انداز و مأموریت نامشخص، نمی توانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

مطالعات بیشتر : آگاهی از برند به کمک گوگل ادز

ما در دنیایی زندگی می کنیم که برندها دائماً در حال تغییر و به روز رسانی هستند، بنابراین شرکت ها نیز برای جذب مشتریان جدید نیاز به تغییرات دارند. یکی از بهترین تغییراتی که به این روند کمک میکند، rebranding است.

شاید لازم باشد کسب و کار خود را به روز کنید، مثلا پس از ادغام با یک شرکت دیگر، یک لوگو یا نام جدید طراحی کنید، یا اهداف جدیدی را برای تجارت خود تعریف کنید.

مزایای ریبرندینگ

ما در این مقاله سعی کردیم، چندین مزیت rebranding را برای شما عنوان کنیم و در ادامه با ما همراه باشید.

جذب مخاطبان جدید

مزیت اصلی تغییر نام تجاری، شانس دستیابی به یک مخاطب هدف جدید است. اگر اهداف درستی را برای برند تجاری خود تعریف کنید، می توانید توجه مخاطبین جدیدی را به برند خود جلب کنید.

ریبرندینگ چیست

Old Spice یکی از برندهایی بود که وقتی متوجه شد 60 درصد از شاپوی بدن مردان توسط زنان خریداری می شود، استراتژی ریبرندینگ را اجرا کردند. این برند معروف تصمیم گرفت با تبلیغات جدید خود به مخاطبان زن دست یابد. کمپین جدید آنها 105 میلیون بازدید در یوتیوب دریافت کرد که ترافیک بالایی را به سایت برند هدایت کرد و 1.2 میلیارد بازدید کسب نمود.

برقراری ارتباط بهتر

تغییر نام تجاری به شما این امکان را می دهد که شرکت خود را به روز نگه دارید. صرف نظر از سابقه برند شما، همیشه باید با مخاطبان در ارتباط باقی بمانید. شرکت ها باید رو به جلو حرکت کرده و از ترندهای جدید در بازاریابی پیروی کنند تا سرعت پیشرفت خود را حفظ کنند.

همانطور که می دانید، بازاریابی نقش مهمی در درک مشتریان از برند شما و محصولاتی که ارائه می دهید، ایفا می کند. با ریبرندینگ می توانید خودتان را به روز نگه دارید و با نسل جدید نیز ارتباط بهتری برقرار کنید، به این ترتیب در نظر مشتریان جدید یا قدیمی خود به عنوان یک برند برتر شناخته می شوید.

مطالعات بیشتر : منظور از A/B تست در دیجیتال مادکتینگ چیست؟

بیایید کمپین موفق rebranding آدیداس را در نظر بگیریم. این شرکت در سال 1949 تأسیس شد و چندین بار از تغییر نام تجاری برای حفظ ارتباط با مشتریان خود استفاده کرد.

برای ارتباط با بازار هزاره، این برند در سال 2011 تولید کفش های کتانی معروف استن اسمیت را متوقف کرد و در سال 2014 نسخه تازه ای از آن را ارائه نمود. آدیداس با تبلیغات در رسانه های اجتماعی و مشارکت با خرده فروشان و اینفلوئنسرها، توانست قلب مردم را تسخیر کرده، به مخاطبان جدیدی دست پیدا کرده و فروش خود را افزایش دهد.

ارتقای رتبه بندی گوگل

با توجه به این واقعیت که سئو در بالاترین لیست بازگشت سرمایه از لحاظ استراتژی های بازاریابی قرار دارد، سرمایه گذاری در شرکت شما برای ایجاد یک برند قوی تصمیم درستی است.

اگر مشتریان با برند جدید شما تعامل داشته باشند و آن را بشناسند، مطمئن باشید که گوگل ادز تلاش های شما را ارزیابی خواهد کرد. به عنوان مثال، پس از rebranding، ترافیک وب سایت نیل پاتل از 240839 به 454382 کاربر طی چند ماه رسید.

کار تیمی کارآمد

یکی از مزایای ریبرندینگ این است که می توانید اهداف و چشم اندازهای مشخصی را برای تیم کاری خود تعیین کنید و استراتژی های سازمان یا کسب و کارتان را به نحوی تغییر دهید که مطابق با نیازهای اصلی تان باشد.

ریبرندینگ

این شفافیت ساختاری برای بهبود کارایی کسب و کار شما حیاتی است: کارکنان مناسب را استخدام کنید و آنها را وادار به کار دقیق کنید، عملیات شرکت را مدیریت کنید و تصمیمات تجاری درستی بگیرید. اگر در این زمینه نیاز به کمک دارید، کارشناسان شانار گروپ همواره آماده مشاوره برای تغییر نام تجاری برند شما هستند.

چه زمانی به برندسازی مجدد نیاز دارید؟

ریبرندینگ نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد و تصمیم گیری برای اجرای آن، با ریسک های متعددی برای شرکت ها همراه است. بنابراین باید دلایل جدی برای پیاده سازی این روش در کسب و کار خود داشته باشید.

در ادامه برخی از دلایل اصلی برای اتخاذ روش ریبرندینگ را مطرح می کنیم:

• تغییر موقعیت در بازارکه شامل تغییر وضعیت نام تجاری یا محصولات یک شرکت در بازار می شود. اگر تصمیم دارید محصول خود را تغییر دهید تا یک بخش کاملاً جدید از بازار را از طریق بسته بندی، اندازه، طعم، کانال های تبلیغاتی، قیمت یا مکان جدید هدف قرار دهید، بهتر است به تغییر نام تجاری فکر کنید.

• زمانی که می خواهید اعتبار شرکت خود را بهبود ببخشید. رسوایی در رسانه های اجتماعی، کیفیت پایین محصولات یا پخش شدن شایعات می تواند منجر به لکه دار شدن اعتبار یک برند شود که بر کسب و کار شرکت شما و مشتریانش تاثیر منفی می گذارد.

با ریبرندینگ می توانید در نظر مشتریان به عنوان یک کسب و کار جدید فعالیت خود را شروع کنید و تمام آثار منفی که در اثر شایعات بوجود آمده را خنثی کرده و اعتماد مشتریانتان را جلب کنید.

• اگر با شرکت دیگری ادغام شدید، rebranding برای به نمایش گذاشتن بهترین ویژگی های هر کسب و کار، جلب اعتماد مشتریان، توسعه آگاهی از برند و جلوگیری از سردرگمی، تجدید نظر ضروری است.

• در صورت تغییر مدیر، بهتر است به تغییر نام تجاری فکر کنید.

جمع بندی

به یاد داشته باشید که rebranding را فقط به این دلیل که از لوگو یا شعار خود خسته شده اید، یا به دنبال جلب توجه هستید، اجرا نکنید. به خاطر داشته باشید اگر تلاش برای آگاهی از برند شما تمام انتظارات را برآورده نکرده، صرفا تغییر نام تجاری سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای بهبود کسب‌وکارتان نیست. اما اگر یکی از شرایطی که در بالا ذکر شد را دارید حتما به تغییر نام تجاری شرکت خود فکر کنید.

برای اجرای موفقیت آمیز این استراتژی، باید با روش های مختلف تغییر نام تجاری آشنایی داشته باشید و بهتر است با کارشناسان ریبرندینگ شانار گروپ مشورت کنید.

دسترسی به محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *